ads

Menikmati Kepasrahan


Semilir angin di padang nan gersang ...
Pagi menyambut siang di haribaan ...
Berjalan ku selusuri pematang ...
Nun jauh aku memandang ...
Keindahan alam ...
Lepaskan penat beban ...
Buang gejolak-gejolak kegundahan ...
Terasa damai ...
Sejuk merasuki hati ...
Dalam lamunan sendiri ...
Sekian lama aku menjadi musafir di hidup ini ...
Apakah yang aku cari di dunia ini ...
Jika terlahir adalah seorang diri ...
Mati pun kembalinya ke perut bumi ...
MenghadapNya pada sang Illahi ...
Masih perlukah perjalanan ini aku gundahi ...
Bila waktu hantarkan sunyi ...
Cinta dari sepihak raga belum tentu membahagiakan hati ...
Harta tak memberi jaminan hakiki ...
Lalu, apa yang aku cari di bumi nan gersang ini ...
Menghabiskan waktu dengan kepasrahan ...
Masih adakah harapan harapan dari sisa asa ...
Yang bakal menjadi kenyataan ...
Entahlah ...
Semetara ini ku ikuti keadaan yang ada ...
Dan menyerahkan cita cinta cipta pada sang pemilikNya ...
Saat ini ...
Ku nikmati sendiri ...
Tanpa adanya ketakutan yang membayangi perasaan ...



Baca juga Puisi-Puisi lainnya:
Terima kasih telah berkunjung

^_^


Menikmati Kepasrahan Menikmati Kepasrahan Reviewed by Unknown on 3:59 AM Rating: 5

No comments:

ads
Powered by Blogger.